Garantiebeleid

Wij werken uitsluitend met kwaliteitsproducten en doen er alles aan om de producten in topconditie bij u aan te leveren. Toch kan het helaas gebeuren dat er iets misgaat tijdens transport of dat er andere gebreken zich voordoen, waardoor u aanspraak kunt maken op de productgarantie. Wij hanteren een fabrieksgarantie van 1 jaar, op basis van de Fair Use Policy. Dit betekent dat onze producten, bij normaal gebruik, niet stuk mogen gaan binnen deze termijn. Mocht er toch iets mis zijn met een product, neemt u dan gelijk contact met ons op. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen 2 maanden na constatering van het gebrek melding te maken bij ons. We kunnen u vragen om een foto mee te sturen, zodat we alles goed kunnen analyseren. Na onderzoek zal blijken of dit onder de garantie valt en of wij dit kunnen vergoeden.

Klachten

Heeft u onverhoopt een klacht dan raden wij u aan om eerst contact met ons op te nemen. Wij proberen uw klacht zo goed mogelijk te behandelen en op te lossen. Vanaf 2016 kunnen consumenten binnen de Europese Unie ook een klacht aanmelden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit kunt u doen via de volgende link: http://ec.europa.eu/odr

Afwijkende garantieperiodes

Voor sommige producten geldt een afwijkende garantievoorwaarden. Deze staan hieronder opgesomd.

Sokken

Van onze wandelsokken mag je verwachten dat ze een goede levensduur hebben. Al is deze levensduur natuurlijk wel afhankelijk van de mate van intensiteit waarmee de sokken gebruikt worden. Zo kan je verwachten dat er slijtage ontstaat op plaatsen waar veel wrijving plaatsvindt.  Bij intensiever gebruik zullen de sokken sneller slijten op deze plekken. Het kan echter ook zo zijn dat er iets fout is gegaan in het fabricageproces. U kunt hierbij denken aan zwakke garens, loslatend stiksel, fouten in overgangen of het rafelen van de randen. Wanneer er sprake is van bovenstaande fabrieksfouten dan zal er slijtage ontstaan op ongebruikelijke plekken. In een dergelijk geval kunt u een beroep doen op onze garantie. We zullen dan samen met onze fabrikant een onderzoek instellen en zorgen voor een passende oplossing.

Wanneer er slijtage optreedt na intensief of onjuist gebruik, dan valt dit niet onder onze fabrieksgarantie. Hierbij kunt u denken aan slijtage op drukpunten onder de voeten, bij de grote teen (scherpe teennagels), losgetrokken boorden of op zichzelf staande gaten (bijvoorbeeld door motten).

Garantieprocedure

  1. Neemt u altijd eerst contact met ons op. Wij kunnen dan het geconstateerde gebrek bespreken en verder onderzoeken.
  2. Naar aanleiding van dit onderzoek zullen we u al dan niet verzoeken om het product te retourneren.
  3. Wanneer wij het product retour ontvangen zullen we de gebreken nader inspecteren. Mocht worden vastgesteld dat uw klacht terecht is dan zullen we samen met onze fabrikant én met u zoeken naar een passende oplossing.

Retourbeleid

Ben je toch niet helemaal tevreden met je bestelling? Dan kan je bij ons (een deel van) je bestelling retourneren. Dit kan binnen 14 dagen, na ontvangst, zonder opgaaf van reden. Je dient je retour eerst aan te melden via ons contactformulier. Je ontvangt van ons per e-mail verdere retourinstructies. Na aanmelding heb je 14 dagen om je bestelling op te sturen. Het is wel van belang dat het product ongebruikt en in een onbeschadigde originele verpakking zit. Na correcte ontvangst krijg je van ons het volledige bedrag inclusief eventuele verzendkosten terug! Enkel de kosten voor het retoursturen zijn voor eigen rekening.